اقتصاد 90

سرای اقتصادی دانشجو دانشگاه سمنان

کارشناسان بازار آینده قیمت ها را پیش بینی می کنند...

خانه بخریم یا نخریم؟

خودرو: درهای بازار به روی خودروها خارجی باز شد.
 
طلا: نوسان 5 دلاری طلا دارد.
 
ومطالب دیگر در ادامه مطلب...
 
 

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی سروی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:پیش بینی اقتصادایران,مهدی سروی,اینده اقتصاد ایران,اینده قیمت ها دربازار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیا قیمت دلار بر نوسانات تورمی اثر دارد؟؛
قیمت دلار در ایران چگونه تعیین می‌شود؟
مهم‌ترین نظام‌های ارزی مرسوم چیست؟ پیشینه و روند نرخ ارز در ایران چگونه بوده؟ نظام ارزی در اقتصاد ایران در زمان‌های مختلف تاکنون از کدام نظام تبعیت نموده؟ چه آثاری بر اقتصاد ایران گذاشته؟
سید محمد رضوی؛ به عقیده‌ی بسیاری از اقتصاددانان، متغیر نرخ ارز به واسطه‌ی تأثیرات عمیقی که بر سایر متغیرهای کلان اقتصادی نظیر تولید، اشتغال و به تبع آن سرمایه‌گذاری و نرخ سود بانکی (خصوصاً در کشورهایی که دارای تعاملات گسترده در نظام مالی بین‌الملل هستند) می‌گذارد، جزء مهم‌ترین متغیرهای قیمتی در اقتصاد است و مدیریت و تنظیم صحیح آن در قالب یک نظام ارزی صحیح و منطقی می‌تواند در تحریک شاخص‌های عمده‌ی اقتصادی به سمت اقتصادی پویا، راهگشا و اثرگذار باشد. بر این اساس و با توجه به وابستگی شدید اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی ، مدیریت نرخ ارز در اقتصاد ایران همواره یکی از چالش‌های عمده‌ی سیاست‌گذاران اقتصاد کشور، حداقل طی پنجاه سال اخیر بوده و همواره مباحث چالش‌برانگیزی حول نحوه‌ی تعیین نرخ ارز، چه در محافل دانشگاهی و چه در میان تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران اقتصادی، در جریان بوده است.
مراجعه به ادامه مطلب...
ت

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی سروی ׀ تاریخ: یک شنبه 13 بهمن 1392برچسب:تعیین نرخ ارزدرایران,معیارهای تعیین نرخ دلار,نرخ دلار,نظام نرخ ارزثابت وشناور, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مصاحبه رادیویی با استاد برجسته دانشگاه سمنان

دکترالله محمدآقایی"رئیس امور اقتصادودارایی استان سمنان"

حضور رئيس سازمان اقتصادي سمنان در برنامه زنده راديويي استان در راستاي عملياتي شدن تفاهمنامه ايجاد شهرك تخصصي طلا و جواهر در استان سمنان، رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان سمنان و دبير ستاد سرمايه گذاري استان به همراه شريعت پناهي نماينده اتحاديه طلا و جواهر كشور، در برنامه زنده راديويي استان، اقتصاد و توسعه شبكه استاني صداي سمنان شركت كرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان امور  اقتصادي و دارايي استان سمنان، آقايي رئيس سازمان استان طي سخناني در اين برنامه راديويي، با اشاره به اينكه در اين تفاهمنامه آنچه  تفاهم شد همدلي و همكاري بود، گفت: اين تفاهمنامه برد- برد است و منافع ملي و استاني در آن ديده شده است، چرا كه همه مسايل اقتصادي دو طرف نظير مبحث امنيت، استاندارد، تسهيلات، صادرات، نظارت كلي، صدور مجوز صنعتي و مسائل زيست محيطي در آن ديده شده است.
دبير ستاد سرمايه گذاري استان افزود: دغدغه ما در شهرك تخصصي طلا و جواهر، توليد صنعتي است و هدف،  متمركز كردن فعاليت توليد كنندگان طلا و جواهر در راستاي رونق بيشتر اين صنعت است.

ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی سروی ׀ تاریخ: شنبه 12 بهمن 1392برچسب:مصاحبه دکترآقایی,طرح توسعه شهرسمنان,اموراقتصادودارایی شهرسمنان,مصاحبه خواندنی دکترالله محمدآقایی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , eghtesad90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com